عایقهای پشم سنگ و سرباره

مواد اولیه برای تولید الیاف پشم سنگ ، سنگ آتشفشانی بازالت از خانواده سنگ های آذرین می باشند که در کشور ما به وفور یافت می شود .پشم سنگ جزء عایقهای حرارتی گرم از نوع معدنی ، متشکل از الیاف بسیار ظریف به قطر ۴ تا ۷ میکرون و طول ۵ تا ۲۰۰ میلیمتر است.

ایزوترم (پشم خام فله ای)

این محصول مستقیم پس از تولید ، بدون افزودن هر نوع ماده پیوندی ، به طور فله ای بسته بندی و مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای پشم خام

فله ای در سازه های غیر منظم و سردخانه ها ، تونل ها و کوره ها و …. می توان اشاره نمود.

فنو پانل(عایقهای تخته ای)

عایقهای تخته ای (فنو پانل) پانلهای عایق پشم سنگ و سرباره بصورت الیاف فشرده همراه با رزین فنولیک و مناسب برای دماهای کاربردی بیش از ۱۵۰تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد می باشند.از خصوصیات بارز آنها  می توان به عایق بودن  حرارتی و صوتی خوب ، سبک بودن و قابلیت برش راحت اشاره نمود.از کاربرد عایقهای تخته ای به استفاده در دیواره و سقف ساختمان ها ، پتروشیمی ها، پالایشگاهها ، نیرو گاهها ، مراکز تأمین بخار ، گلخانه ها و……. اشاره نمود.

ایزو بلانکت(عایقهای لحافی(پتویی))

عایقهای لحافی پشم سنگ و سرباره (ایزو بلانکت) مناسب برای دماهای ۴۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد بوده و بصورت یک یا دو طرف سیمی گالوانیزه دوخته شده برای عایق بندی مخازن و لوله های قطور بکار می روند. از مهمترین ویژگیهای ایزو بلانکتها میتوان به مقاومت با توانایی بالا در برابر ارتعاشات شدید، حرارت و صوت و همچنین ایمنی در مقابل آتش اشاره کرد.

ایزو پایپ (عایق لوله ای)

عایق های لوله ای از جمله عایق هایی هستند که در صنعت و تأسیسات مصارف بسیار زیادی دارند. برای جلوگیری از تبادل حرارت و برودت و همچنین کنترل ارتعاشات ، برای لوله های مختلف در تأسیسات خانگی و صنعتی از آنها استفاده می شود.در صورت لزوم روکش فویل آلومینیوم یا کاغذکرافت به این محصول اضافه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید